fredag 13. mai 2011

SMS from 881631672441@msg.iridium.com

Day 28: What an amazing final day! Yes, FINAL! We made it all the way off the ice cap at 21:30 after a long day of pathfinding in a maze of ice. Absolutely beautiful, but quite draining as it was up and down and around for the last 20 km averaging at a speed of down to 1 km an hour in the most difficult parts. At times we were wondering if the coordinates we were using were a practical joke, but it probably was not although it was more of a challenge than we had imagined. The weather was perfect and the famous melting water was nowhere to be seen! A no less than fantastic way to finish the crossing! Dist: 33.7 km (as a bird flys) Pos: N67deg09.179min W050deg03.276min Elev: 513 m

8 kommentarer:

  1. Gratulerer!!!
    Hilsen Hans og Brit.

    SvarSlett
  2. Bra jobba, gleder meg til å få høre og se bilder fra turen.;)

    SvarSlett
  3. Gratulerer!!! Knallbra jobbet, Marit og Atle!! Er imponert:) gleder meg til å høre om turen! Katrine

    SvarSlett
  4. Kjempeglad for at dere er over. Gleder meg veldig til å høre mer og se bilder. Hilsen mora til Marit

    SvarSlett
  5. Imponerende! Jeg er stum av beundring over å klare en slik kraftanstrengelse under slike kjempeutfordrende værforhold.
    Gleder meg til å se bilder og få høre mer.
    Jorunn

    SvarSlett
  6. Til lykke! Vel blåst og "check" på listen over overståtte ekspedisjoner.
    Hilsen Hanne & Jørund

    SvarSlett
  7. Gratulerer med imponerende innsats!

    Alex & Trond Olav

    SvarSlett